onsdag 30 mars 2011

Idag fick jag ett erbjudande från Odla.nu. De säljer sticklingar för 16 kronor styck och det finns några olika sorter att välja mellan. Har tidigare inte varit så förtjust i just pelargoner, men jag gissar att det är de fina bilderna från de inspirerande bloggarna jag läser som har fått mig att ändra uppfattning. För att läsa om erbjudandet från Odla kan ni klicka HÄR eller på bilden nedan.

För ett tag sedan försådde jag lavendel, som ville starta sitt liv i kylskåpet i några veckor, men nu har de fått flytta ut till köksfönstret. Tre små gröna blad har nu tittat upp i en av krukorna! Spännande att se om de klarar sig och kan bli utplanterade när våren väl dyker upp.

3 kommentarer:

Viola sa...

Vad vore livet utan pellisar...inget vidare, är en riktig pelargonnörd och har faktiskt en del som övervintrar och dom är faktiskt över 20 år :) hoppas dagen varit bra, kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Vacker färg på pelargonen...Vilken ljuvlig klänning din mammma gjort..
Har hon haft något mönster eller har hon gjort enligt eget mönster....
Lade mej som följare så att jag inte tappar bort dej !
Ha en bra dag !
Kraam
Sanne

Torpliv sa...

Tack för att ni tittat i och lämnat kommentarer!

Ja, Viola, det är tur att man kan ändra sig.. =)Och de fina bilderna i din blogg är förmodligen en av anledningarna till att jag ändrat uppfattning om blommorna. Du har så fina foton!

Till klänningen min mamma sytt finns nog dessvärre inget mönster, Sanne. Hon har bara hämtat inspiration från bilden på den söta klänningen från Container som jag visat i ett tidigare inlägg. Tror dock att hon fick tag på något möster till blommorna på den virkade överdelen. Hon var här och tog lite mått på mig, och sedan satte hon igång. Tänk om man hade hälften av den talangen.. =)

Önskar er båda en härlig helg med massor av vårsol!