måndag 18 april 2011

Vilken underbar helg..! Man vill bara ge sig ut i trädgården direkt när man vaknar, och helst stanna där tills det blir kväll.. Ett par små turer har dock hunnits med. Har haft tur att hitta några små loppisfynd som jag ska visa upp lite senare.

Något som jag nästan alltid har med mig hem är foto- eller tavelramar. De kan man göra så mycket roligt med, och det finns alltid en liten plats kvar på någon vägg, att hänga dem på...

Om ramen är vacker som den är, har jag i vissa fall bara satt upp den tom och naturligtvis kan man blanda tomma ramar med tavlor för att få en rolig effekt på väggen eller på hyllan.

Ofta blir de målade och får ett vackert foto eller ett gammalt brev. I några av mina tavlor har jag satt hönsnät. De blir som små anslagstavlor som man kan knyta fast saker i eller använda små klädnypor för att fästa fast foton eller andra små saker.

Hade turen att hitta griffelfärg häromdagen och fick äntligen testat den igår. Det blev en liten, liten provtavla. Roligt att man kan ändra motiv efter humör, just nu är det väldigt mycket hjärtan som pysslas med här hemma.

Och jag tar gärna emot fler tips om vad man kan göra med ramarna, som blivit favoriter i pysselverkstaden..

2 kommentarer:

Änglaskåp sa...

God morgon....jätte fin ram...jag har oxå vart på ram-jakt i helgen men hade ingen jaktlycka tyvärr ;)
Jag har vid några tillfällen sågat till ett bakstycke i trä till ramen om det inte redan finns ett i trä med när man köper vill säga...sen har jag målat det vitt..samma färg som jag målat ramen alltså...tagit linnetyg och klippt det så det är lite mindre än bakstycket i ramen...fransat kanterna,limmat fast tyget på bakstycket och målat i lite tunt vitt på det...tyget ska fortfarande lysa igenom s a s...sen har jag gjort hjärtan i trä eller hönsnät och fäst det i mitten på tavlan...det blir jättefint...du kan ju byta ut hjärtat mot vad som helst ...jag har använt allt från gamla nycklar till vackra sockertänger...porslinsfat/skärvor...ja allt går att använda :) Hoppas du fick lite nya idèer av detta tips...Ha en fin dag..kram Kicki

Mormor Bretta sa...

Du kan måla och köra med gammeldags lasyr som jag gjorede på Elins ram, sen pynta det med något! Du kan själv!!! kramiz Mamz