onsdag 7 september 2011

God morgon!

Det blev lite små saker loppade i helgen som var, bland annat den här söta tesilen fick följa med hem. Den är säkert inte så gammal, förmodligen nyproduktion, men jag tyckte den var så fin ändå!


Här har den lilla silen sällskap av bland annat favoritkoppen från Udesen Danmark som inhandlades i Gällstad för ett tag sedan.


Satt och funderade lite på varför det blev just fredag som fick bli del av uttrycket "fredagsmys"... Ja, jo, såklart..arbetsveckan är slut och ledig helg ligger framför oss och vi kanske unnar oss lite extra god mat och kanske till och med ett glas vin?


Och många tillhör ju skaran som tar helg på fredagar, men långt ifrån alla gör ju det. Dessutom borde man bli lite bättre på att skämma bort andra och sig själv med vardagslyx vilken dag som helst? Så idag slår jag ett slag för onsdagen och önskar alla trevligt onsdagsmys! =)

PS. Surfade runt lite i helgen och av en slump tittade jag in på Ib Laursens websida där jag hittade deras katalog...så mycket fina saker... Om ni inte sett den hittar ni katalogen HÄR. DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh det där med Onsdagsmys ska jag idag ta till mig. Förr i världen (då jag var student) så var onsdagar lika med lill-lördag och då var onsdagar genast festligare. Nu mer med man och barn så har helt enkelt den traditionen med en festligare onsdag trillat bort. Men nu ska det bli ändring på det. För idag ska här mysas och ha det festligt. Kanske inte drar på mig den röda overallen och sänker några öl direkt, utan festligheterna kanske istället består av popcorn, god mat, och kanske något festligt pyssel med barnen;)

Jättevacker tesil du hittat.

Önskar dig ett härligt onsdagsmys
Annie

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa hej på dej gumman! Tack för titten hos mej! Jaa kommer också ihåg "lillelördag" det sa man alltid då..Det v-a-r bättre förr alltså,hihi. Håller med dej att vi som jobbar oregelbundet så får man allt njuta o fixa mys när det passar..Kram Gunilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag tycker det lät som en toppenidè att ha onsdagsmys:) Jag jobbar ju 2 helger av 5 så det hade varit nåt!

Kram Susanne

Änglarum sa...

Hej! tycker som dig att man gott kan ha mys när som helst :) tack för tipset om Dalsjöfors! Pysselskafferiet måste du titta in hos.Allt i pyssel väg! som doftljus spetsar,band,panduro små presenter o smått o gott! Stina som har skafferiet var dessutom super trevlig! Kramiz Jessica