fredag 16 september 2011

I morse gick jag i vanlig ordning upp ganska tidigt, satte på kaffe och släppte ut missarna. Hörde det välbekanta ljudet av bryggaren som puttrade, och sedan....tyst...och mörkt... Strömavbrott! Några minuter senare upptäckte jag också att det var ganska kallt, och ingen el kom tillbaka.


Så idag blev det premiär för säsongen för vår vedspis.
Ljus tändes, kaffebryggarens gurglande byttes mot spisens knastrande och bryggkaffet ersattes av snabbkaffe efter att jag kokat vatten på spisen. Och efter några minuter hade temperaturen i köket ökat från 15 till 20 grader. Tänk att det blev en riktigt mysig morgon ändå...

Och stormen vi haft ett par dagar verkar ha kommit av sig för nu skiner härlig höstsol denna underbara fredag! Önskar er alla massor av fredagsmys!

4 kommentarer:

I MIN VITA VÄRLD sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt fin helg! Kramis Anetthe

Anonym sa...

Åh så mysigt med tända ljus och vilket mysigt torp ni verkar ha. Ser fram emot att se bilder på den nylagda fasaden sedan;)

Önskar dig en härlig helg/Annie

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Låter som en härlig fredagsmorgon trots strömlöst :) Trevlig helg! Kram

Änglar & Hjärtan sa...

Det är ju just det där som är charmen med att bo i ett gammalt hus på landet! :) Låter väldigt mysigt i mina öron!

Ha en fin söndag!
Kram Alexandra