torsdag 15 september 2011

Ibland tänker jag tillbaka några år och minns vårt ivriga husletande och besöken på vad som kändes som hundratals husvisningar.. Var nära att ge upp när vi till slut hittade vårt lilla bo. Roligt att fundera över vad det var som gjorde att vi fastnade för just det här lilla huset. Det allra viktigaste är ju att få känslan av "hemma" när man kliver in genom dörrarna, men viktiga är ju också alla de små detaljer som tillsammans gör att man fastnar för ett speciellt hem..


Här är några små bilder från ett hörn av vårt vardagsrum där den här härliga dörren finns. Tidigare ägare har varit duktiga på att både renovera och bevara en del speciella saker i torpet, och det är vi ju så tacksamma för!


Flera gånger ställs man inför valet att måla eller inte måla, men den här kommer naturligtvis att lämnas som den är, tycker verkligen om de vackra färgerna.. På andra sidan dörren finns trappan som leder upp till övervåningen..


Här i trappan och på övervåningen pysslas det nu om en hel del. Ännu en del av huset som förmodligen aldrig blir riktigt färdig, för här pysslas och flyttas det ständigt om saker och det är ju så roligt!
Innanför dörren finns också murstocken där muraren har gjort en fin lösning med en öppning mitt i murstocken, precis lagom stort för en liten lampa som ger ett mysigt sken om kvällarna..


Men pysslet på andra våning kommer få vänta ett tag. Igår fick vi hem massor av brädor som ska användas för att byta panelen på vårt lilla hus. Så om jag skulle inte skulle titta in här så ofta på ett tag, så vet ni vad jag gör...jag målar och målar! =) Ha en fin torsdag och hoppas att vädret lugnat sig nu, så att vi får njuta av lite härlig höstsol!

5 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej.. Tack för dina fina ord om min trästege :) Jag säger detsamma om er dörr. Måla den INTE!! Så charmig & vacker som den är nu :) Ha en skön Torsdagkväll. Kram från mej

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va ljuvligt fint du visar...Åh man blir varm bara man kollar bilderna...Ha det gott vännen vi väntar på dej när som sen Gunilla ♥

Roses & Angels sa...

Underbara bilder på fina saker. Tack för din kommentar. Jahaa jo har haft butiken ett tag men har så lite tid att lägga ut saker där nu för tiden. Ska ha rea snart tänkte jag vi får se när jag har tid. Ha en fin kväll kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så coolt och vackert:) Så bra när dom bevarar sakerna istället för fördärvar det, åtminstone tycker vi det:)

Kram Susanne

Anonym sa...

När vi var och tittade på hus och körde upp på garageinfarten här så sa jag:HÄR VILL JAG BO!! och än när jag kommer hem så känner jag att jag har världens finaste boplats!(Efter er då) Kram Mamz