torsdag 8 september 2011


Jag blir så glad!
Jag har fått en award av Anetthe med fina bloggen I Min Vita Värld, med motiveringen: "Härlig blogg om inredning med massor av pyssel.". Tack snälla Anetthe!

Jag ska nu länka till den jag fått awarden av, svara på fem frågor och sedan sända awarden vidare till fem andra bloggar som har färre än 100 följare.

1. Varför började du blogga?
Jag har alltid gillat att pyssla och sedan vi köpte vårt lilla torp för några år sedan har det blivit ännu roligare att pyssla. Inspirationen får jag ifrån flera olika håll och med bloggen ville jag göra ett försök att tipsa andra om härliga inspirationskällor - och roligt pyssel! Det härligaste med att befinna sig i blogglandia är ändå att jag får ta del av så mycket idéer, inspiration och tankar från läsare och andra bloggare.

2. Vilka bloggar följer du?
Oj, det är så många att det inte finns plats att räkna upp här. Jag följer massor av fina bloggar, några hittar ni i menyn till höger och listan kommer att bli längre då jag hittat ännu fler fina bloggar att följa.

3. Favoritfärg(er)?
Vitt är såklart en färg jag tycker mycket om. När jag pysslar gör jag gärna det med ljusa toner av t ex beige och grått, men använder gärna naturmaterial också, och då skiftar det lite efter årstid. Rost är t ex en av favoritfärgerna och kanske mer än vanligt nu under höst och vinter.

4. Favoritfilm?
Det finns så många härliga filmer så det blir svårt att välja en favorit, men kan tipsa om en film som berör och som får mig att både skratta och gråta och som dessutom visar vackra miljöer - Under Toscanas sol.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag är inte så väldigt förtjust i kyla och snö, så om jag får frågan i november, skulle jag nog vilja åka nästan vart som helst där det finns sol och värme. Men äventyraren i mig skulle gärna ta på de stora vandringskängorna och besöka Kambodja för att gå på upptäcksfärd bland vackra tempelruiner.

Och awarden ska sändas vidare till fem andra bloggar. Det här var inte lätt, det finns så fantastiskt många fina bloggar som inspirerar mig och som jag skulle vilja sända dem till, men awarden går till:

Änglarum
Ett besök i Jessicas blogg gör mig alltid på så gott humör. Jessica skriver härliga inlägg om bland annat inredning och pyssel och är väldigt duktig på att tipsa om fina platser att besöka.

Änglar och hjärtan
Alexandras blogg bjuder på massor av kreativitet och de sötaste virkade konstverk man kan tänka sig.

Kathas kortmakeri
Katha pysslar fram fantastiskt vackra kort och delar med sig av härlig inspiration i sin fina blogg.

Systrarna Karlsson
Systrarna Karlsson skapar vackra konstverk av loppat, hittat och inropat på auktion och bloggen är fylld av pyssel och idéer.

Annas idéer
Anna delar med sig av egentillverkat och egendesignat vackert pyssel och inlägg med massor av positiv energi.

3 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! Tack rara du... nu blev jag glad :)ska knåpa i hop min lista så fort jag hinner( kanske redan i dag) jobbar inte föräns i kväll :0 ha en fin dag! KRAMIZ Jessica

Anonym sa...

Tack söta du... Det värmer extra i hjärtat en dag som denna;)

Gratulerar till din Award och alla ord hon skriver är så sanna så;)

Önskar dig en ljuvlig kväll
Kram Annie

Änglar & Hjärtan sa...

Tack snälla du! Oj vad jag blev glad nu!!! :)

Grattis till din award, den är du verkligen värd med all din kreativitet och fantastiska inlägg!

Ska skriva ihop något lite senare :)

Ha en underbar dag och helg!

Kram Alexandra