onsdag 7 december 2011

Redo för julklappsinslagningen...

Något av det allra bästa med julen tycker jag är att få köpa och slå in julklappar och få dekorera dem. Under helgens härliga pyssel blev några enkla tags tillverkade som jag har tänkt att använda till julklapparna.


Har vikt och klippt kartongpapper som jag sedan klistrat på olika bilder och pynt på. Först ut är en tag med gammalt bokpapper och några stjärnor.


På en tag gjorde jag ett hjärta av små, små silkespappersbollar..riktigt pilligt... Ritade först ut en hjärtform som jag "målade i" med limstift och satte sedan fast massor av silkespappersbollar. Stjärnor fungerar också bra att ha som form till dessa.


På nästa tag sattes gammalt notpapper och denna fick en liten röd rosett på sig också.


En tag dekorerades med bokpapper och ett litet trähjärta.


Den sista gjordes av en bild av änglar som jag klippte ut med mönstersax. Denna stämplades också med den nya stämpeln jag inhandlade häromdagen.


Hittade en liten butik i stan som hade allt tänkbart material för att göra kort och tavlor. Stämplar och dynor, stansar, vackert papper, små dekorationer och massor av annat. Titta in hos Forma Hantverk där de fina sakerna kan inhandlas från webshoppen och missa inte Pysselrummet där de delar med sig av massor av inspiration.

Tack för att du tittade in! Må så gott!

10 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron! Ja du är uppe med tuppen du me...Såå fina tags du gjort,vilket pill!! Vad glada dom människorna ska bli som får dom av dej på en julklapp! Lyckliga dom...ha en bra dag gumman ..kram Gunilla

Så Vitt Jag Vet sa...

Så helt underbara paketkort du gjort...
Kraam
Sanne

Gardenhouse sa...

Åh vilka fina...lycko den som får sitt namn på ett sånt kort.
Ett bra tips till mig ;) vi har ju inslagstävling!
Ha en fin fortsättning på veckan,
Kram Sussi

Änglarum sa...

Hej! vilka underbara tags o små tändsticksaskar du gjort ;) du har inte besökt stinas pysselskafferi i Gånghester än? ett absolut måste för en pyssel tjej som dig!kramiz Jessica ps! du bodde väl i närheten eller har jag fel? Ds.

Rapport till Vänfors sa...

Oj,så fint. Själv har jag inte köpt en enda julklapp ännu...lite stressande men mest bara skönt:)
Kram Annika

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så fina tags!!!! Duktig du är:) Klart man tycker om att få paket med såna fina tags på!

Kram Susanne

Annelie sa...

Hej!

De blev verkligen riktigt fina...=)...ja du gör så vackra saker...=)
Stinas Pysselskafferi i Gånghester som du fick tips om får du ta med mig till...hihi...

Kramis
Annelie

Cecilia sa...

Så gulliga tags du gjort! Visst är det kul att slå in julklappar och dekorera paketen. Inget paket blir det andra likt hemma hos mig.
Ha en skön fredag!
Kram Cecilia

katha´s kortmakeri sa...

Så fina tags du gjort. Akta dig bara så du inte fastnar i scrapp träsket:)
Kram Katha

Anonym sa...

Så fina saker du gör!