tisdag 31 januari 2012

Vinterland...

Nu är jag tillbaka i vardagen igen efter en stunds ledighet. Jag har nu varit iväg på en liten tur söderut och fått lite sol och värme, alldeles underbart...

Och när vi kom hem hade det kommit en hel del snö och det har nu plötsligt blivit vinter, åtminstone här omkring. Men de här senaste dagarna, med några minus, strålande sol och snön som får bli liggande har ju varit fantastiskt fina. Så länge vädret håller sig så får det för min del gärna vara vinter ett litet tag till!


Veckan tillbringades på Gran Canaria och vi hade en väldig tur med vädret. Det har tydligen blåst rejält och varit riktigt kallt där ett tag, men vi hade turen att mestadels ha sol och alldeles lagom varmt, sådär som en svensk sommar brukar vara. En fördel med Kanarieöarna är ju annars att de har flera väderzoner på öarna, och öarna är inte så väldigt stora, så det krävs inte så långa förflyttningar från lite sämre till lite bättre väder, om man vill. Även om det var ganska torrt på ön fanns det en del vackra blommor att titta på och jag bara njöt av att få strosa omkring och titta på de fina färgerna, och att bara få vara på denna härliga plats.


Under den här resan har vi mestadels bara haft riktigt lata dagar och njutit av att få glömma bort tiden, men några små utflykter blev det ändå. Det är väldigt lätt att på egen hand ta sig runt på ön med buss eller taxi och det blev ett par besök på marknader. Såg till min förtjusning att marknaderna också bestod av ett och annat loppisbord =) Men på Gran Canaria är det inte riktig samma typ av saker som säljs på loppisborden som det är här hemma förstås, så inga storfynd gjordes.


Men som sagt, nu är man tillbaka hemma igen och får förhoppningsvis istället njuta av härliga vinterdagar fram till dess att våren dyker upp.


Och väldigt roligt är det förstås att få läsa alla bloggar igen, har verkligen saknat det under veckan.


Jag har faktiskt hunnit med ett litet loppisbesök också sedan jag kom hem och fick fyndat lite, men det visar jag en annan dag =)

Tack för era fina kommentarer, de värmer! Hoppas ni har det bra i vinterland och att ni får en härlig tisdag!

8 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Låter som du haft det underbart! Men jag håller med dig.... med strålande sol, lite snö och minusgrader får det gärna vara så här ett tag! Hellre det än grått slask...;)
Ha det riktigt bra!!

Välkommen-hem-kramar Anetthe

Anna sa...

Men åh! Har du varit ute och rest! Vad härligt det låter!
Kram Anna

Änglarum sa...

Välkommen hem.... så härligt att få åka i väg så här i vinter mörkret :)Men i morgon går vi in i Februari skönt att det går på rätt håll!kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Ja välkommen tillbaka till vinterland! Ja än har vi vinter o så ska det väl vara också! Snart kommer våren men inte för bråttom får man ha...ja dessa underbara blommor därnere! Tog du några skott? Har jag gjort på hibiskus men det ruttnade.Men det var i början på dec så nu kanske det skulle gått.. Kramis Gunilla

Anette sa...

Halloj Petra
Vackra bilder ;)
Kika in till mej :)
Kramen Anette

Gardenhouse sa...

En så härlig resa till värmen ni haft!
Skönt att få ladda batterierna och bara vara, njuta av tillvaron och varandra...
Så härlig blomsterprakt, det får mig att längta till sommaren och just värmen.
Kram Sussi

Gunillasljusglimtar sa...

Va kul du ville vara med på min lilla utlottning...Är ju inte sommar än så pulsare behövs än! Tack för komplimangen gumman ♥

Rapport till Vänfors sa...

Å så härligt att få ladda på sig lite sol. Det brukar ge energi i massor.
Kram Annika