onsdag 8 februari 2012

Små saker...

Idag har vi -5 grader här hos oss. Trodde nog inte att jag skulle säga det, men det är ju faktiskt riktigt behagligt =) Iallafall om man jämför med de -20 som vi haft under de här dagarna..hu... Och jag har förstått att några av er nästan haft 30 minusgrader! Nu hoppas vi verkligen att det vänder så att vi får lite varmare väder!

Tack snälla för kommentarerna om min våg! Och det visade sig att mamma har en komplett ståendes som jag kan få..där ser man. Så nu ska jag nog kunna både fat och vågskål till min lilla våg, tack vare att mamma sparat så fina saker!

Är riktigt sugen på att få göra om i vårt badrum. Men så finns det en hel del saker på att-göra-listan för vårt lilla torp, så det tar nog ett tag innan vi kommer dit. Under tiden får jag pyssla med mina små saker på hyllor och i fönster när jag vill göra om. Här på hyllan samlas en del favoriter, jag har säkert visat några av dem förut.


Här finns bland annat en favoritskylt från Fridas Gård...


Mina tvålar har samlats på ett fat...


Glasflaskor är såklart storfavoriter och de här har fyllts med badsalt och duschtvål...


Och en sån här liten söt reklamskylt fick jag loppat för en femma...


Och här har några gammaldags klädnypor samlats i ett sött glas...


Hoppas ni får en härlig, solig onsdag med inte alltför många minusgrader! Må så gott!

6 kommentarer:

Änglarum sa...

Godmorgon! börjar dagen med att titta runt i blogg landia ;) strax mot jobbet.. det är det lilla fixandet som är det roliga! alla stora arbeten drar man sig lite för! dina fina skyltar gillar jag ;) kram o ha det gott/ Jessica

Anonym sa...

Åh så många vackra ting. Speciellt tvålarna, japp de är en favorit;)

Önskar dig en härlig dag

BroHagen sa...

Håller med om att den skylten var fin!
Ha en fin dag! Kram

Anna sa...

Så mycket fint du visar!

Ja, vi har ju snart väntat ett år på snickarn vi också...Det var i maj jag bokade honom för denna lilla toa! Men eftersom min pappa haft golvbutik i över 50 år, och jag själv jobbade där i 23 år, så VET jag att de flesta hantverkare fungerar efter den oskrivna regeln "den som tjatar minst får vänta längst..."
Vet även (som försvar) att många jobb tar längtre tid än man trott från början.
Men att vänta i ett helt år ÄR inte ok!
Han har nu visat sig och kommit upp med pärlspont i alla fall!
Kram Anna

Änglar & Hjärtan sa...

Så fina saker, gillar verkligen plåtskyltar! Dessutom tyckte jag att det var väldigt fint att ha massa tvålar på ett sånt kakfat :)

Ha det fint!
kram Alexandra

Anette sa...

Hejsan!!
Så fina saker du har;)
Va toppenbra att dom hört av sig ;)jag skrev och fråga hi hi
Kul att du ville vara med i min andra utlottning också.
Ha en fin fin kväll.
Kramen Anette