fredag 13 april 2012

Bloggkrångel och loppislängtan...

Hoppsan... Måste erkänna att jag liksom tappade farten lite när min blogg plötsligt försvann i onsdags. Tydligen är det fler som råkat ut för det, och bloggen blir spärrad på grund av att det misstänks att någon tagit sig in som egentligen inte borde göra det. Det var ganska snabbt ordnat att få tillbaka den, men jag blev minst sagt förvånad när jag möttes av texten som beskrev att bloggen inte längre fanns... Nåja, nu är bloggen tillbaka iallafall och jag hoppas att de inte är fler som råkar ut för samma sak.


Fyndade en liten kanna på loppis senast, som har fått ta plats på mina gamla böcker. Den kan nog bli fin att ha några av vårens första blommor i.


Jag längtar fantastiskt mycket efter att få besöka någon av de större loppisarna som brukar dyka upp under sommaren. Gärna i någon gammal lada på landet där man kan fynda gamla redskap, möbler och andra vackra saker...
Det är fortfarande inte så många loppisar här omkring som har öppnat för säsongen, men den som väntar på något gott.. =)

För den som vill och kan ta sig till Boråstrakten den 17:e maj kan jag tipsa om Åhaga och Stora Loppisdagen där man själv också kan hyra bord om man vill. Det brukar vara långa rader med bord uppställda och det brukar finnas en del fynd att göra om man är där i tid. Vill ni läsa mer om eventet kan ni titta in här!.

Det är så roligt att ni är så många som vill vara med i lilla utlottningen! Det är fortfarande några dagar kvar till dragning, så har ni missat den finns fortfarande chansen att vara med.

Nu är det strax jobb som gäller, sista dagen denna veckan sedan väntar helg igen, härligt! Önskar er alla som tittar in en underbar helg och tack snälla för alla rara, härliga, roliga kommentarer ni lämnar som gör mig så glad!

7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Fina bilder som vanligt här! Men herrejösses om min blogg försvinner DÅ är det slut ska jag säga för jag fattar inget av hur man gör då!! ÄR såå gla att JAG kunde efter dina välbeskrivning klara av namnsdagmanen,guud så gla jag blev för det..Tack snälla du!
Har du läst hos mej igår att vi skall flytta till våran lilla stuga,jippi! trevlig fredag vännen ♥ Gunilla

Nyanser av vitt sa...

Min försvann förra helgen men nu är jag också tillbaka.
Ha en fin helg
Kram Agneta

Anonym sa...

Fin liten kanna du fyndat. Även här längtas det till loppisar, fast här längtas det mer till de där föreningsloppisarna;) Första går av stapeln 1 maj då det är både loppis i Ulricehamn och sedan även i Gällstad;) wiiii sen är det igång en loppis (ibland två) var helg fram till mitten av Juni för att sen dra igång igen i slutet av Juli;) Kan knappt beskriva hur roligt det ska bli;)

Önskar dig en härlig dag på jobbet och sedan en härlig helg.

Rapport till Vänfors sa...

Försvann din blogg?? Så hemskt. Hur gjorde du för att få tillbaka den? Kan du inte göra en liten manual och visa hur du gjorde? Konstigt vad detta med att blogga ligger en varmt om hjärtat. Fast egentligen är det kanske inte konstigt, vackra saker att se på, tänkvärda inlägg, jättegoa människor, tips och ideer och framför allt massor av pepp och positiv energi.
Hoppas nu att din blogg får vara "i fred".
Kram Annika

Rosa i huset i vitt sa...

Oj får man hoppas att den inte försvinner ..är inte så säker på hur man gör för att få tillbaka den.

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

katha´s kortmakeri sa...

Skönt att du är tillbaka!!!!
Den kannan var så himla söt,blir nog fin med små rosor i kanske.
Ha en fin helg!
Kram Katha

Levindas Värld sa...

Vilken fin kanna, där gör sig säkert blommor bra :) Jag längtar också til våren och sommarens alla härliga loppisar som ploppar upp! Det är ju så spännande och roligt att få rota runt :)

Önskar dig en fin dag!