tisdag 15 maj 2012

Allt är inte guld...

...som glimmar... Men kanske är det silver? =) Under senaste loppisbesöket fyndades en del små saker, bland annat några fina glas som jag fastnade för.



Tycker verkligen om silvrets förmåga att reflektera ljus och spegla vackra ting, blir glad av loppade bestick, glas, kannor och fat och kan inte få för mycket.



Hade också turen att hitta ännu en ljusstake till min lilla samling, inte heller den lik någon av de andra. Hoppas på tur att hitta fler på Stora loppisdagen på Åhaga på torsdag, eller på lördag då jag själv ska sälja på loppis i Gingri Bygdegård. Förhoppningen om lördag är nog ändå att jag blir av med lite fler saker än jag tar med mig hem. =)



Hoppas också kunna hitta lite pysselmaterial, för nu var det längesedan jag satt i pysselverkstaden och jag är verkligen sugen på att skapa lite. Hoppas det blir en stund över i slutet av veckan, när vi nu också får lite extra ledigt. Har ni tagit fredagen ledig också och får en riktig långhelg? För min del blir det jobb på fredag, men tycker ändå det är riktigt lyxigt med en ledig dag mitt i veckan! =) Hoppas nu att vädret blir bättre så att vi kan få njuta av våren under helgen som kommer! Och tack för alla de härliga kommentarerna till förra inlägget, förstår att det är fler än jag som är lite ivriga ibland, och speciellt nu när man vill pyssla om och göra fint i trädgården.=)

Dags för mig att åka till jobbet, och jag undrar om inte solen är på väg fram... Hoppas ni som tittar in får en riktigt härlig tisdag!

8 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Så mycke fint du har loppat.
Jag behöver inte ta ledigt. Blir automatiskt ledig eftersom jag jobbar i skolan,även måndagen är en studiodag. Så jag blir riktigt lång ledig.
Nu vill vi ha värme och att den stannar kvar.
Ha en bra dag.
Kram Pernilla

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fiina saker du loppar...Jo jag är skamligt ledig till nästa helg pga att jag tagit semester på torsdag! Så det blir dagar i stugan månntro och ha det så gott vi kan där..Solen tittar fram här också precis just NU! Trevligt! Lycka till på loppisen då gumman ♥ Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Dom var riktigt fina.
Ha en härlig dag

Kram Rosa

Gardenhouse sa...

En så fin silver skatt du har nu! Kan bara hålla med dig om silvret...
Spännande att se vad du "pysslar" med sedan.
Kram Sussi

Änglarum sa...

åh så fina!jag jobbar både kristflygare samt Fredag men är ledig lör sön mån sen ;)ha de så gott o håller med hoppas solen visar sig! kram Jessica

Anonym sa...

Härliga fynd du gjorde. Måhända att du fyndade dem i vegby? (tyckte jag såg sådana där) åh härligt med åhaga tyvärr blir det ingen tripp dit då pricksjukan fortfarande härjar och sambon ska spela fotboll. Men men på lördag smäller det ju här och det ska bli så roligt;)

Önskar dig en härlig helg
Kram ps nu är utlottningen igång;)

Anonym sa...

Så fina glas!! Förstår att man bör gå upp en timme tidigare på morgonen om man ska hinna blogga!!!
Kramiz
Mamz

katha´s kortmakeri sa...

Vilka fina fynd!
Njut av den ledighet du har å lycka till på loppis.
Kram Katha