tisdag 19 juni 2012

En dröm och en utmaning...

Räknar nu dagar till semestertid och det är inte många kvar. Vi hoppas semestern bjuder på, om inte strålande solsken, så åtminstone uppehåll, då vi har planerat att måla på huset under veckan. Fram till dess att det är klart får andra projekt vänta, men drömma är nog tillåtet i alla fall..? =)
En av mina drömmar handlar om en större veranda, eller ett uterum om man vill och jag hittade en härlig bild i senaste numret av favorittidningen Jeanne d'Arc Living. Tänk att få sitta där en sommarkväll och bläddra i en tidning eller tända lite ljus och äta en god middag...



Och så måste jag ju berätta att jag har fått en utmaning, och dessutom gånger tre! Det är snälla Karin med bloggen Hjärtruds Stuga, Anneli med bloggen Lilla Källängen och Fröken Tindra med bloggen Rosor och Kaprifol som har givit mig denna utmaning. Tack så väldigt mycket! =)



Utmaningen går ut på att skriva sju saker om sig själv. Ingen lätt uppgift, men här kommer sju saker om mig:

1. Jag går alltid upp för tidigt på morgonen. Gillar att starta dagen i lugnt tempo och sitter gärna och dricker kaffe och läser bloggar ett par timmar innan det är dags för jobb
2. Jag har två katter som förmodligen är så olika som två katter kan bli. Den ena är alltid ute och springer och vill oftast vara för sig själv, den andra vill inte bli blöt om tassarna och håller sig inomhus och skulle gärna bo i knät på oss om det gick. =)
3. Jag är en riktigt jeanstjej
4. Läser tyvärr alltför lite böcker, har inte riktigt ro till det, men hoppas att den senaste Mari Jungstedt-boken ska hinnas med under semestern. Älskar de spännande historierna om Kommissarie Knutas på Gotland
5. Favoritsemestern tillbringas på Öland. Vi hamnade där nästan av en slump för några år sedan och nu åker vi tillbaka varje år. Nästan en känsla av att åka utomlands, fast hemma i Sverige. Alltid fint väder, Borgholm är fantastiskt mysigt och mysiga kaféer, loppisar och fina platser att besöka finns det massor av på ön. =)
6. Tycker väldigt mycket om både vår, sommar och höst men har länge försökt hitta något sätt att kunna gå i idé över vintrarna. Inte alls min årstid..brr...
7. I början av varje månad kan ni se mig springa runt i butikerna här omkring för att hitta senaste numret av Jeanne d'Arc Living, älskar den tidningen och vill få tag på den så fort den kommer ut =)

Utmaningen ska också lämnas vidare till fler bloggar, men eftersom jag skulle tycka att det vore väldigt roligt att få läsa några rader om alla er som tittar in här så hoppas jag att ni tar utmaningen med er och klurar ut sju saker om er själva. =)

Önskar alla som tittar in en härlig dag!

8 kommentarer:

Lilla Källängen sa...

Vilket härligt uterum!Roligt att få läsa lite om dig..känner igen mig lite, kliver också upp tidigare för att ta det lugnt innan jag går till jobbet. Som idag exempel, börjar jobba om 1 timme :-)
Hoppas du får en fin dag
Kram Anneli

katha´s kortmakeri sa...

Ja så kul att få läsa lite om kvinnan bakom b....
Morgonstund har guld i m..... (4,30 i morse) hunnit med många bloggar kan jag lova:)
Ha de gott!
Kram Katha

Marie maräng sa...

Alltid roligt att få veta lite mer om bloggerskan :) Kul läsning!

Ha de gott!
Kram Marie

Änglarum sa...

Hej! så roligt att läsa lite mer om dig ;=) jag jobbar fem veckor till..men som sagt håller tummarna att vädret visar sig från sin vackra sida!kram Jessica

Rosa i huset i vitt sa...

Hej kul att få läsa lite om dig
Kram Rosa

veronicasvita sa...

Föstår att du drömmer om ett härligt uterum!!
Det skulle vara helt underbart att få avnjuta en kopp kaffe, i en sådan avkopplande miljö!
Önskar att jag var så morgon pigg som du!
Vad mycket jag skulle hinna med då ;-)
Kram Veronica

Gunillasljusglimtar sa...

Klart man ska få drömma Petra,vad vore livet annars! Jättekul att läsa mer om dej,förstod att du är en morrontjej för du kommenterar tiidigt på morronen.Det är jag också igentligen.Åh önskar att jag hunne med att anta utmaningen men får va gla att jag hinner skriva inlägg o svara några ...Ha det gott gumman ♥ Gunilla

Anonym sa...

Jag ska byta inredning!!! >Tack Petra!