lördag 28 juli 2012

Tävling...!

Den underbara sommaren är äntligen här och det känns som en riktigt bra anledning till att fira lite, tycker ni inte? =) Samtidigt vill jag också passa på att tacka alla er som tittar in här hos mig och som lämnar så vänliga, roliga och härliga rader här hos mig, uppskattar dem verkligen! Och det är så väldigt roligt att få hitta till nya fina och inspirerande bloggar!


Hittade en söt metalltavla med en vacker blomma som jag tänkte skulle få landa hos någon av er. Allt ni behöver göra för att vara med i lilla tävlingen är att skriva namnet på blomman i en kommentar här på bloggen. Den 19:e augusti drar jag en vinnare bland de rätta svaren. =)


Nu tar jag semester och gör även en liten paus i bloggandet, men jag hoppas vi ses igen om några veckor. Önskar er en underbar helg och lycka till i tävlingen! =)

35 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Petra! Är gärna med på denna rara tävling.

ROS säger jag! Kram Gunillasljusglimtar ♥
Trevlig semester nu!

Helen sa...

Hej min kära =)!
Jag gissar på en ros. Hoppas vi ses snart!
Kramis

Änglarum sa...

Hej! åh så fin ♥ klart jag är med ;) kan det vara ros måntro? ;) kram Jessica

Titti sa...

Hej,tittar in för första gången här . & jag tävlar gärna så jag säger ros . Ha en fin dag.

Parfymista sa...

Den ljust pastellfärgade terosen hör till rosgruppen Rosa Odorata och är framodlad från en asiatisk rostyp. Namnet kommer av att många rosor av denna typ doftar kinesiskt te.

Elisabeth McCann
psychedelic6@gmail.com

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du får en fin semester! Klart att jag vill vara med i din utlottning. Jag säger Te-Ros.
Kram!

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fin kanske en tulpan, skämta bara. En ros ser jag det är. Är jättegärna med. Ha en fin lördagskväll. Kram Mimmi

Unknown sa...

Te-ros säger jag;) Hoppas du får en helt ljuvlig semester och att du hittade massor av vackra ting på loppisen idag. (har sett några av mina vänners bilder och förstår att det fanns en hel del)

Ta hand om dig
Kram
Annie

Minna sa...

Hej!
Jag är gärna med och säger ROS :)

Trevlig söndag!

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan klart jag vill vara med ..Ros säger jag

Ha en skön semester

Kram Rosa

No34 sa...

Tävling är alltid kul,,så jag säger ROS!!! Önskar Dig en skön semester! Kram Kate

No34 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rapport till Vänfors sa...

En ros är en ros är en...Tea ros:))
Klart jag vill vinna en sådan tavla.
Kram Annika.
Och du; tack för fina kommentarer inne hos mig.

Nyanser av vitt sa...

En ROS vännen. Ha det toppen och sköt om dig och njut nu.
Kram Agneta

Hjärtruds Stuga sa...

En underbar ROS tycker jag att det är. Ha en skön semester.

Mys och må så gott

Kram Karin

Marie maräng sa...

Önskar dig en skön ledighet!
Kul med en utlottning.. Tea Rose en självklar Ros. Tack för möjligheten att få delta!
Kram Marie

Anonym sa...

Thea rose!! Skulle passa i mitt nya uterum!! Kram Mormor Bretta

Härliga Livet sa...

Jag är gärna med i denna fina utlottning och säger ros.
Ha nu en skön Semester.
Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Det var en fin ros!
Tänkte bara titta in o önska dej en trevlig dag, o sköt om dej!
Kraam Bia

veronicasvita sa...

Hej du söta!!
Jag vill gärna vara med :-)
Gissar vilt på en Ros
Sköt om dig
Kram Veronica

Anonym sa...

Vill naturligtvis vara med och tävla om en så fin vinst....
Gissar på ROS.
Ha en bra dag!
// Britta
bam@ahnhof.se

Anonym sa...

God sommer! Jeg tror blomsten er ei rose.

sigfridpettersen63@hotmail.com

Gardenhouse sa...

Önskar dig en toppen semester med det innehåll du önskar!
Jag vill såklart vara med och gissar på ROS :)
Kramar Sussi

Mycket annat & lite betong sa...

Ros, ros, ros! Så söt tavla! Är gärna med och tävlar om den.

Ha en härlig semester så ses vi sen!
Agneta

Anonym sa...

Vill gärna vinna!! Tea rose!
Mvh
Mormor Bretta

idémakeriet sa...

Hoppas att du njuter av en härlig semester.
Jag vill gärna vara med i tävlingen och svaret är en ros.
Kram gerda

Gardenhouse sa...

Tack för målar tipset!
Jo jag ska nog snart börja, en vattenskada har kommit emellan...
Tävlar gör jag ju redan och håller tummarna så de blånar ;)
Kram Sussi

Enelid vitt och lantligt! sa...

Är gärna med och säger Ros.
Kram Carita

Unknown sa...

"Gissar" på Ros ;) ha en härlig sommar :) Kram Fiddeli

Tinis vita hem sa...

Det finns så mycket fina rosor, så nu blev det svårt. Min gissning är min favoritros New Dawn :)
Ha en skön semester!
kram Tini

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titten hos mej idag,blec så gla för det så! Kramis Gunilla

Unknown sa...

Gå in å skriv ditt namn under min tävling Petra, alla som röstar på mej e med i en utlottning!

Kram Fiddeli

Viola sa...

SÅ många som gissat för mig så jag lämnar min lott till dom..hoppas du har en skön sommar, kram

katha´s kortmakeri sa...

Kikade bara in för att tack för din rara kommentar,men klart jag vill vara med hoppas på tur. Den fina ROSEN skulle få pryda mitt sommar-projekt.
KRAM Katha

Elina sa...

Jag skulle vilja säga att det är en Tea Rose. Nu hoppas jag på att det var rätt och på vinst! ;)