onsdag 3 oktober 2012

En present med en utmaning...

Jag fick ett väldigt sött miniväxthus av min snälla mamma för ett par veckor sedan, som jag blev riktigt glad för. Det lilla växthuset var dessutom fyllt med fina kryddor.


Har haft en del kryddväxter utomhus under sommaren som har klarat sig bra och det är riktigt roligt att kunna plocka in färska kryddor till matlagningen. Jag brukar däremot lyckas mindre bra med kryddor inomhus. Har fått tips om att plantera om dem eftersom de inte kommer med så mycket jord. Det verkar de tycka om, men sedan har jag ändå misslyckats även om jag försökt ge dem mer eller mindre vatten. Så den här presenten kom med en riktig utmaning. =) Ni som är duktiga på kryddor kanske har fler fina tips?


Tack för alla härliga kommentarer till förra inlägget! Ser att några blev intresserade av Google Reader, och det är verkligen ett bra sätt att hålla sig uppdaterad och inte missa några fina inlägg. Och visst kan man använda Google Reader även om man inte använder Blogger, eller om man inte har någon egen blogg. Ni hittar readern HÄR.

Lill-lördag idag, kanske en dag för att unna sig lite extra vardagslyx? =) Här ska den firas med fika tillsammans med goda vänner efter jobbet. =)
Ha en härlig onsdag!

13 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Hej söta Petra! Va mysigt med miniväxthus...meningen du ska ha det nu alltså? Jag är väl ingen hit på det men det blir säkert goa kryddor ska du se:) Du,detta med Google reader,är det det som är samma som min blogglista? Gick in där ska man trycka på prenumerea då eller? hihii..Hej svejs från en som inte fattar nu igen! Kram Gunilla

Annes vita rum sa...

Önskar dig en fin dag! kram

Härliga Livet sa...

Vilken snäll mamma du har. Kul med ett litet växthus. Jga är inte så bra på sådan, men det fixar du säkert.
Ha nu en härlig höst dag.
Kram Pernilla

Marie maräng sa...

Vilket fint litet växthus. Gulligt av mamsen :)

Jag är duktigare på kryddor utomhus så jag kan inte ge dig några goda råd.

Ha de!
Kram Marie

House and Garden by Bia sa...

Snäll mamma du har. Gulligt växthus.
Tänkte göra din kyckling som du visade i ett inlägg, nu i helgen!
Ska bli spännande!
Kraaam Bia

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket fint litet växthus ...bra med snälla mammor.. min mamma stickar alltid sockar till mig

kram, Rosa

Gardenhouse sa...

Så sött växthus! Lycka till med kryddorna nu ;)
Har ingen egen erfarenhet jag kan dela med mig av.
Ska kika vidare på reader i kväll, tack för länk och upplysning!
Kram Sussi

Änglarum sa...

Hej Petra! vilket underbart litet växthus! var finns dessa skönheter måntro? har funderingar på att införskaffa ett,när rätt dyker upp.ha en fin fortsättning på veckan! kram Jessica

Unknown sa...

Åh vilket ljuvligt litet växthus. Tror kryddorna kommer trivas som bara den där i;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du är alltid såå snäll Petra, hjälper till med allt...Jaa det måste ju vart hypnosen...tror jag ialla fall...ha en go dag...ska spatsera mej upp nu och tillbringa ett dygn på jobbet / Gunilla

Roses & Angels sa...

Å vilket underbart litet växthus ♥♥ Tack dina rara rader. Mer ljus ska det bli, ska även testa matt göra muggar =). Har aldrig varit i Kungälv så det ska bli spännande att åka dit. Må gott vi hörs kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Vilket fint växthus du har fått!!!! Kryddorna kommer säkert att trivas alldeles utmärkt där i;)

Kram Susanne

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint växthus!
Kryddor inomhus lyckas jag inte hålla liv i någon längre tid.

Kram Agneta