onsdag 27 februari 2013

Makraméarmband...

Härlig onsdag idag och jag hoppas på ännu en dag med sol, precis som den igår. Det är fortfarande ganska kallt, men nu har vi under flera dagar haft solen på besök och det blir ljusare för varje dag, underbart!

Har sett att några nya läsare har hittat hit, och ni är så väldigt välkomna! Jag har också fått tips om massor av fina bloggar som jag inte tidigare besökt och det tycker jag är riktigt roligt!

Jag har fortsatt mitt knytande i pysselhörnan, det är verkligen riktigt roligt och de armband som gjorts varierar i färg och form och får olika sorters pärlor. Jag provar fortfarande lite olika sätt att knyta och att göra låsen och lär mig något nytt för varje armband som knyts. Vanligt virkgarn används som stomme och jag är nyfiken på att prova lite annan sorts tråd framöver. Skulle vara riktigt roligt att prova något i läder till exempel.


Två av de senaste jag tillverkade ser ni här. Ett vitt, treradigt med silverkulor...


...och ett enradigt svart med roliga pärlor i form av tärningar.


Dessa två armband tänkte jag dela med mig av till er och därför ha en liten tävling. Två vinnare kan få var sitt armband i tävlingen som går ut på att gissa rätt...


I ladan hittade jag en mindre guldgruva i form av en hel burk med gamla nycklar. Men hur många nycklar är det i burken?


Om ni vill vara med och tävla, lämna en kommentar, eller skicka ett mail (torpliv@live.com) med en gissning om hur många nycklar som samlats i burken. De två som gissar rätt eller kommer närmast, vinner var sitt armband. Om det är flera som gissar rätt antal, lottas vinnarna bland dem som har rätt svar. Att länka till tävlingen från er blogg med en av bilderna på armbanden ovan ger en ytterligare lott i en eventuell lottning bland de som svarat rätt.

Alla är välkomna att vara med och tävla, oavsett om man har en blogg eller inte. Om ni inte har en blogg, lämna gärna en e-postadress så att jag kan nå er om ni blir en av vinnarna.

Tävlingen pågår till och med den 24:e mars. Lycka till!

34 kommentarer:

No34 sa...

Åhhh, vill absolut vara med här...Tar en lott och länkar på bloggen!!!
Anväder mitt svarta armband dagligen!!!
Önskar Dig en toppendag, kram Kate

Unknown sa...

Jag tror att det är 42st nycklar i glasburken;) Länkar självklat också från min blogg. Rolig tävling (tyvärr brukar jag vara sämst på sådana här gissningstävlingar)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul,skulle precis fråga om det var till salu det vita,innan jag scrollade ner:)) Tar två lotter då tack och länkar och gissar på....

37 stycken tror jag...Hihihihi.Kram Gunilla ♥

Gunillasljusglimtar sa...

...Glömde säga,gud vilken rolig tävling,gillar sånt! Kramelikram igen ♥ Gunilla

Britta sa...

Jag gissar på 54 st nycklar.
Tar 1 st lott tack!
// Britta

House and Garden by Bia sa...

Oj oj oj, vad fint du gör!! Det vita armbandet var ju hur läckert som helst;)
Rolig tävling...jag gissar på 29 st.
Kramisar bia

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan, vilken fin blogg du har och ditt bidrag med konservburkar var ju jätte fin!
Jag tror att det är 58 nycklar i burken.
Ha en fin kväll nu.
Kramar Jennie

Änglarum sa...

Hej! så rolig utlottning :=) gissar på 34 nycklar o kniper 2 lotter!kram Jessica

Gardenhouse sa...

Vilken ur kul tävling med läckra priser!
Gissar på 52 nycklar och länkar så klart.
Nu håller jag tummarna ;)
Ha en fin dag,
Kram Sussi

No34 sa...

Jag igen.... Jag gissar på 73 nyklar!! Kram Kate

Titti sa...

Tittar förbi och hoppas allt är fint med dig. Tänkte även tala om att jag bytt bloggadress :-) Kika gärna in om du vill fortsätta följa mig .Kram Titti (fd shabbychicdrömmar)

Rosa i huset i vitt sa...

Hej klart man vill prova lyckan på så fina armband
Gissar på 55 st och länkar
ha en trevlig helg
kram Rosa

Black Iris sa...

Åhh, här vill jag vara med och vinna det vita armbandet :)
Länkat har jag givetvis gjort..

Kram Maidi

VisaLiza sa...

Älskar gamla nycklar, vilken rolig grej att hitta! Verkligen fina armband! Liza

Lilla Källängen sa...

Vilken kul tävling och vilka snygga armband.Jätteläcker med tärningarna! Svårt att gissa men jag gör mitt bästa och tror på 33 st :-)
Länkar från mig också..
Kram Anneli

katha´s kortmakeri sa...

Åh så fina armband det vita är ljuvligt!Du är så duktig!!!
En liten gissning på 41.
Jo då jag hittade erik i skräpposten och det är nästan klart..
Kan du maila din adress.
Kram Katha

Huset på Backavägen sa...

Kul med tävling och jättefina armband! Jag gissar på 47 stycken nycklar. Jag har länkat från min blogg.
Kram Anki

Black Iris sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Black Iris sa...

Först glömde jag skriva antalet och sen skrev jag fel..
16 nycklar är det i burken.

Kram Maidi

nattugglan sa...

va kul att du oxå håller på med makraméarmband!Visst är de roliga att göra.Jaha om jag skulle gissa på hur många..jag säger 46 st nycklar.Länkar gör jag oxå.Kram

bittan sa...

Oj va svårt men gissar 44 nycklar.
Fina armband du gjort.
bittan4@gmail.com

Marianne sa...

48 st tror jag!:)
Länkar från min blogg oxå:)
Ha en fin dag!

Alexandra sa...

Vilka fina armband! Gissar på 45st nycklar.Tar en lott.Önskar dig en trevlig helg. Kram Alexandra

alexandra.erik@hotmail.com

Anonym sa...

Gissar på 51st. Vad duktig du är! jätte fina armband!Tar 1 lott. Ha det så bra Pernilla

pernillaeriksson1@hotmail.com

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Jag gissar på 38 st nycklar. Länkar såklart.

Kram Susanne

ANNIKA sa...

24 kanske....
gustafsson.57@hotmail.com

blockethuset sa...

Vilken kul tävling! Fina armband...särskilt det vita...UNDERBART VACKERT!
HM..vad ska jag gissa??..
36 st!..tror jag
Ha en fin dag
Carina

Anonym sa...

Tror att det är 35 stycken nycklar.
Hälsar Inga från Närke
inga.r@telia.com

Gerdis sa...

jag gissar på 52 nycklar!

Marjaana sa...

rolig tävling..gissar på 32 nycklar jag

Ha en bra dag//Marjaana
bullmamma21@hotmail.com

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
I loooove det ljusa med silverkulor. Det är många fler nycklar än vad man tror så jag gissar på 61

Nyanser av vitt sa...

Och en kram glömde jag i min iver.....

Mycket annat & lite betong sa...

Vill gärna vara med, en lott, tack!
Jag tycker att det ser ut att vara 53 nycklar i burken!

Kram Agneta

Rosor och Pioner sa...

Vill gärna vara med...gissar på 57 nycklar och länkar.

Ha en fin lördag kväll

Kram