onsdag 27 mars 2013

Vårstädning...

I helgen som var hade vi strålande solsken som värmde riktigt gott om man lyckades ta sig undan vinden. Det kändes äntligen som om våren faktiskt är på väg! Passade på att ta mig runt på gården och kasta bort de stackars vissnade växterna som fått stå ute under vintern och se om något klarat sig undan kylan. Jodå, den här lilla busken verkar ha klarat sig även om den ser lite dyster ut, hoppas vårsolen kan få den på gott humör igen!


Gissa om jag blev sugen på att sätta nytt utanför dörren, några påskliljor, några bellis, kanske lite krokus... Men det fick vänta lite, så kanske kan det bli lite blomsterinköp till helgen istället. Har istället handlat lite fröer och här är lite av det som planeras för vår och sommar.


När vårstädningen utomhus var klar passade jag på att fortsätta inne, och planterade om alla blommor och försökte väcka pelargonerna till liv efter vintervila. Jag har också satt lite frö av borstnejlika och min favorit aklejan. Hittade en vit när jag handlade fröer, och någon vit har jag inte sedan tidigare. Tror den är ganska svår att så själv, men det är bara att hålla tummarna =)


Idag är det näst sista arbetsdagen för mig denna vecka, sedan blir det långledig påskhelg, och det ska bli riktigt härligt. Håller tummarna för att vi får sol och vårvärme till helgen, så att det kan bli mer utomhuspyssel. Helt underbart att bara kunna vara utomhus utan att frysa alltför mycket om näsan =)
Tack för att ni tittade in hos mig, ha en riktigt härlig dag!

12 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron fina du! Åhh denna Akelejan är ju så fin! Vet sen förut att du gett mej inspiration inför våren o blommor o frön! Hoppas den kommer snart hit också! Kommer ihåg också att du velat ha lite virkade dukar av mej va? har minsann glömt av...hittade lite nu när det rensas upp i skåpen,hihi..Säg bara till gumman ♥ Kram Gunilla ♥

Härliga Livet sa...

Godmorgon !
Jag tror minsann dina vår känslor vaknat till liv :0)
Härligt. Ja nu har det varit varmt och fint några dagar men än är nätterna svin kalla.
Mycke fint du har hittat. Kanske ska jag köpa ngn påsklilja att sätta ute vid entren. Den är inte så roligt just nu. Massor med vinter saker kvar... Blääää.

Hoppas du får en härlig ledighet.
Kram Pernilla

Änglar & Hjärtan sa...

Godmorgon! Vad härligt det är när solen är framme och värmer! Själv har jag suttit en stund på balkongen ett par förmiddagar och druckit kaffe :) Den värmer skönt där!

Vad roligt med lite fröer! :) Jag önskar dig en skön och solig påskledigjet med mkt utepyssel!
Kram Alexandra

Marie maräng sa...

Så skönt att kunna städa undan ute efter vintern... skulle verkligen behöva göras mig :)

Spännande och se om du lyckas med fröna.. aklejan är verkligen fin!

Men vi har så mycke snö än och mina hinkar och tunnor med granris är fastfrusna.. men hoppas påsksolen löser de ;)

Önskar dig en härlig påsk med massor av sol och härliga vårtecken!
Kram Marie

Huset på Backavägen sa...

Här går det också mot bättre tider... tror nog våren kommer mer och mer. Det är så härligt!
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Nää ute i trädgården kan vi inte vara här ännu...alldeles för mycket snö...det tinar ju förstås, men det går inte att pyssla...bara på bron:)
Önskar dej en fin kväll!
Kram vännen!

idémakeriet sa...

Du har verkligen fått vårkänslor hemma hos dig:)
Härligt med frö och jord under någlarna.
Lycka till nu med allt som gro och ska växa.
Kram Gerda

Black Iris sa...

Ja, nog låter det som om du fått lite vår hos dig.. Visst är det mycket som tyder på det här också men det är ju fortfarande så kallt.
Ha nu en jätteskön påskhelg..

Kram Maidi

Rosa i huset i vitt sa...

Javisst vill man ju fixa till det ute snart...när solen kommer fram så känns det som vår...önskar dig en glad påsk
kram Rosa

LillyDorotea sa...

Ja nu hoppas vi att våren är på gång :)Det känns så i humöret iallafall :D.Önskar dig en härlig påskhelg och
lycka till med dina fröer :)

Kram Åsa

Ps. Lite sent svar på din fråga i min blogg vad träningsformen "Push it" var? Ett påhittat namn dagen till ära förstod jag det som :) ett pass med inslag av kampsport och aerobic :)sjukt jobbigt!:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Tittar in och önskar dig en riktig GLAD PÅSK!

Kram Susanne

katha´s kortmakeri sa...

Ja vi hoppas på värme!!!
Glad Påsk och kramar kommer här.
Katha