onsdag 15 maj 2013

Efterlängtat fynd..

En av mina absoluta favoritloppisar har öppnat för säsongen och självklart var jag tvungen att ta en tur dit i förra veckan. Därifrån följer alltid något litet fynd med hem och den här gången hittade jag glas jag har letat efter länge...


De här glasen är i samma serie som några av våra vinglas, och nu hittade jag dem äntligen, och dessutom till ett riktigt bra pris.


Nu när de inte har fyllts med någon dryck får de istället dekorera vårt köksbord. Små pelargonblommor har fått ta plats i glasen som står på ett silverfat med en liten spetsduk.

Vi har redan kommit till mitten av maj, och mitten på denna härliga vecka. De lovar sommarvärme till helgen och jag planerar in trädgårdstid och målning i almanackan. Det går alldeles utmärkt att stå inne i vår lada och måla, så här finns sysselsättning även om det skulle spöregna hela helgen. =) Först ut är våra utemöbler som ska få vit färg på sig, och sedan har jag en hel del annat smått och gott som ska få färg... Det dyker säkert upp här på bloggen så småningom. Har ni något spännande projekt på gång som ni planerat in nu under våren?

5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilken lycka att hitta det man söker. Jättefina. Ha en fin solig dag. Kram Mimmi

Rosa i huset i vitt sa...

dom var riktigt vackra..
kram Rosa

VisaLiza sa...

Så roligt att hitta något man letat efter. Jättefina glas! Här i Hult har vi flera projekt på gång och nu gäller det att prioritera och försöka göra en sak i taget. Liza

House and Garden by Bia sa...

Snygga glas...du får till så fina bilder på din blogg;))
Inget särskilt projekt på gång...lite små saker bara...mest på torpet...det kommer en stressig tid nu...men rolig... flyttar ut i mitten på juni;))
Kramisar bia

fia sa...

Svar. Jag tror dom heter alum eller alun lökar och jag köpte dom i höstas och planterade dom då.
Önskar dig en toppen helg.