lördag 25 maj 2013

Solskenslördag...

Tittar in som hastigast med en liten hälsning innan det är dags att göra sig iordning för en liten loppistur. Den här stora glasburken var en av fynden som följde med hem härom veckan när vi var på loppisrunda. Den kunde jag ju absolut inte låta stå kvar och enligt mig blev det den perfekta kakburken. Nu är den fylld med Digestivekex som jag tycker är riktigt gott... Förmodligen får den ta plats på min favoritskänk i köket, så nu blir det nog lite ommöblering där...igen =)


Fick en fråga på bloggen igår om vart det är loppis, och jag brukar lägga dem under fliken almanacka för att jag ska komma ihåg var och när det är loppisar som jag vill besöka. Oftast är det såklart loppisar häromkring som jag får vetskap om, men ibland dyker det också upp någon rad om något som händer i andra delar av landet =)

Solen tittar fram och jag hoppas den vill stanna under dagen, och hoppas den visar sig hos er också!

5 kommentarer:

No34 sa...

Nej, det vore ju dumt att lämna en sån fin glasburk kvar... Digestivekex med rabarbermarmelad..Mmmmmums!!
Dags att göra det nu, och jag lägger ut receptet sen på min blogg på den marmeladen!!
Önskar Dig en strålande lördag, vännen! Kram Kate

Black Iris sa...

Loppisar är alltid roligt.. Det finns en app till telefonen som heter loppisappen. Den talar om alla loppisar i närheten med öppettider och allt..

Kram Maidi

Änglarum sa...

Hej Petra!hoppas du har gjort några fina loppis fynd :) nu som först tittar solen fram här!! och jag skall strax tillbaka till jobbet iegn..delat pass i dag..ha en fin forts på helgen kram Jessica

House and Garden by Bia sa...

Sänder dej en solig och varm lördags hälsning från mej...vi sitter ute så länge som möjligt ikväll här är det sommar väder idag ;))
Kramisar bia

katha´s kortmakeri sa...

Visst är det härligt med loppisfynd. Här blev det några små...
Ha de gott vännen!
Kram Katha