torsdag 27 juni 2013

Mellan skurarna...

Jag har inte haft något vidare väder under min semestervecka hittills, det är mest gråmulet och emellanåt kommer en rejäl regnskur. Tur är ju då att vi har vår lada där jag kan stå och måla, och med lite tur krävs det bara ett lager till på möblerna tills de är klara. =) Ser fram emot att kunna sitta ute och äta igen, de gamla möblerna är verkligen inte pålitliga och behöver verkligen bytas ut..


Och när det regnar är det väl perfekt att åka på lite utflykter och shoppa lite? Var häromdagen på Cramers i Hillared som är en riktigt härlig blomsteraffär, och som i många blomsteraffärer hittar man också en hel del trevliga inredningsprylar. Dessa korgar är jag väldigt förtjust i och blev riktigt glad när jag hittade en och dessutom till ett bra pris. Räknar nu till fem korgar i samlingen i olika storlekar och former.


Gillar att korgarna är vackra i sig själva, men också att man kan fylla dem med allt möjligt smått och gott och att även sakerna som läggs i korgarna blir synliga. Och varieras kan de ju göra till all oändlighet. Så nu har jag hittat ännu ett ställe där jag kan variera innehållet efter årstid och humör. Och flytta om saker är ju riktigt roligt =)


Först ut i korgen blev en pelargon och några flaskor, och en av mina favoriter bland kökshanddukar med Biscottirecept. Ett gammalt rep har också fått ta plats i korgen. Imorgon kanske det finns andra saker där..
Nu tittar faktiskt solen fram utanför fönstret, kanske kan jag till och med få lyxen att få måla utomhus idag. Hur som helst är det dags att ta tag i penseln igen. Ha en fin dag!

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! så bra att du har utrymme att vara i o måla :) hoppas nu verkligen regnet upphör!har ju en viss tendens att hålla i sig när det väl börjar..
Jag är nyfiken på det där Cramers,har läst om just det stället även hos Birgitta (underbarahems blog) o korgarna är verkligen fina <3 ha det fortsatt gott i sommar sverige!kram Jessica

MirEll sa...

Visst är Cramers i Hillared underbart, dit kan jag åka bara för att ta en utflykt och titta. Får nog bli en tripp dit snart.
Korgen var verkligen jättefint och precis som du säger så är det kul att kunna byta ut och förnya allt efter årstid och humör. Ha en bra dag! Kram Linda

Rosa i huset i vitt sa...

Korgar är så fint till allt tycker jag
ha en trevlig helg
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Så härliga korgar...att kunna fylla dom efter humör...och årstid också;))...dom gillas av mej;)
Ha en fin kväll och tack för titten;)
Kram

Annes vita rum sa...

Korgar i alla former är fint! och man kan ha dom till allt! och fy för att måla utemöbler:) Ha de gott..kram

choicesbyannie sa...

Även här uppskattas en utflykt till Cramers men nästa gång ska jag nog åka själv utan barn som stressar, gråter, skriker efter glass och blöter ner sig i fontänerna. Det liksom tar död på stämningen lite;)

Så fin korg du handlat, jag har faktiskt en stor korg som jag inte vetat vad jag ska använda den till men nu när jag ser vad du gjort med din så ser jag helt klart möjligheterna. Tack för tipset.

Hoppas du inte regnade bort idag utan fick möjlighet att vara utomhus en stund i alla fall
Kram
Annie

Marie maräng sa...

Fin korg! Kul med saker som man kan förändra efter tid och humör och som dessutom kan placeras i stort sett överallt.

Här har vi också tråkigt väder och ser man på prognoserna så ser man ingen ljusning.

Önskar dig en toppen helg!
Kram Marie

Huset på Backavägen sa...

Jättefint arrangemang! Tittade på dina guldkorn och såg fina tips på ställen på Öland. Ditåt beger vi oss på måndag. Ha det gott!
Kram Anki

Anna sa...

Synd med vädret, men du verkar göra det bästa av situationen ändå!:)
Cramers har jag inte varit på än, men det brukar bli en liten utflykt dit varje sommar, nu blev jag sugen, men kassan är skral...
Kram Anna