torsdag 11 juli 2013

Om att vara mitt i juli...

Vaknar upp till ännu en dag som ser ut att fyllas med sol. Lite kallare idag, men jag gissar att det ändrar sig om några timmar när solen stigit upp, och det blir ännu en underbart varm julidag.


Jag kan konstatera att jag tillbringar stora delar av året med att längta till just den här tiden. Runt om i trädgården finns knoppar som väntar på att slå ut, och visst ser jag fram emot att få se de vackra blommorna, men just nu längtar jag faktiskt ingenstans alls. Om jag var tvungen att välja en tid att stanna i under resten av året, skulle nog valet kunna bli just den här. Juli månad är en fantastisk plats att vara på! =)



De ljusa dagarna gör att det på något sätt känns som om man får några extra timmar på dygnet, och visst ger solen också lite extra energi! Och förutom det är det också semestertider för många, med lata, lediga dagar. För min del är det nu bara ett par arbetsdagar kvar till ledighet.


Bara att kunna tillbringa så mycket tid utomhus är riktigt härligt! Just den här veckan har min lediga tid använts till att pyssla med mitt senaste projekt, som nu har fått några lager färg på sig. Med lite tur kan jag få göra klart den och sätta den på plats till kvällen.

Ser fram emot semester och att få pyssla med fler projekt, ta små turer runt om i landet och umgås med goda vänner. Och är det så här soligt och varmt så lägger jag mig gärna också bara i solen några timmar med en härlig bok. =)
Hur ser din allra bästa semesterdag ut?

6 kommentarer:

No34 sa...

God morgon till denna lite kyliga men soliga torsdag! Bara att njuta av färger, dofter och ljuset denna underbara årstid. Sitter med morgonkaffet och inväntar en ny campingtur med goa vänner till Orsa den här gången!
Önskar Dig en strålande solskensdag, kram Kate

VisaLiza sa...

Håller med om att vi befinner oss i en helt ljuvlig tid. Nu är det gott att leva, kramar Liza

Annes vita rum sa...

Jag håller bara med:) Jag vill stanna tiden NU! och bara njuta... Vara hemma ha hela min familj samlad hos mig,alla barnen som stojar och badar i poolen..Det är en härlig semesterdag:) ha de gott och en härlig semester önskar jag dig! Kram

Rosenhäxan sa...

Hejsan . Ja visst är det så att juli månad
är så ljuvlig. Soliga dagar, vara ute i trädgården
länge på kvällarna .
Hoppas du får en fin semester .
Kram Gittan

Rosa i huset i vitt sa...

Ja idag var det lite kyligare..men det gör inget .det är så vackert ute nu och jag går min sista semestervecka nu ..man önskar alltid att man hade lite längre semester
ha en trevlig helg
kram Rosa

MirEll sa...

Håller med dig fullkomligt, skulle gärna själv stanna just precis här. Finns inget härligare än att vakna upp till en underbar solig och varm dag som man kan fylla med precis vad som helst. Min allra bästa semesterdag är nog just sådan, ett oskrivet papper där jag själv är författaren. =)
Kram Linda