onsdag 21 augusti 2013

En skopa tålamod...

Det är så typiskt mig. =) När ett projekt har startats upp, då tillbringas varje ledig stund till att pyssla med det och tiden bara försvinner... Nu har vi iallafall fått målat färdigt lager två på vårt lilla projekt, och jag hoppas att det ska räcka och inte kräva ett tredje lager färg. Men sedan är det också en veckas torktid på färgen innan det kan börja användas, vilket jag ju helst skulle vilja göra precis nu. Är det någon som vet var man kan köpa en skopa tålamod? Eller en hink kanske vore lika bra... =)

Tiden som tillbringas vid datorn minskas verkligen när det är projekt på gång, men jag gissar att det blir mycket mer av den sorten när hösten kommer, kvällarna blir mörkare och inomhuspysslet tar vid igen. Och jag måste erkänna att jag faktiskt ser fram emot den sortens pyssel igen, efter en helt fantastisk sommar med mycket utomhusaktiviteter. Snart börjar säsongen då det återigen är extra roligt att papperspyssla, att sticka, virka och annat härligt som passar fint att pyssla med i soffhörnet. Men ännu finns tid kvar för sommarprojekt och det har varit några härliga dagar med sol i början av veckan. Hoppas det fortsätter så ett tag till.


Finaste flaskan fick jag av en mycket god vän häromdagen. Tycker verkligen om de mjuka färgerna, de fina bladen och dessutom har den en liten fjäril med på trycket, jag gillar! Flaskan har nu fått ta plats i ett av våra köksfönster.


Nu blir det en tur till jobbet, och därefter fundera över nya projekt medan färgen torkar, så sakta, så sakta.. =)
En härlig augustionsdag önskar jag er alla som tittar in!

11 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Vet hur det känns det där med brist på tålamod, man vill ju att det ska vara färdigt direkt och helst igår;)

Tack för dina söta ord om mina halsband och jag hoppas verkligen få se dig på Remma-dagen det finns mycket att titta på där. Många duktiga utställare.

Önskar dig en fin augustionsdag med.
Kram
Annie

Gunillasljusglimtar sa...

hahaha,ja tålamod det är ett jobbigt ord ibland! DU måste ha tålamod som kan vänta en vecka på att färg ska torka!! Ja här blir det b a r a småpyssel för tillfället! Ha en bra jobbdag ♥ Kram Gunilla

Jennie Bergius sa...

Fin installation! Och visst är det svårt att slita sig när man kör igång med något projekt. Tycker om den känslan, att totalt fastna i något :) <3 Jennie

Ekenäsliv sa...

Känner igen det där:-))
Så fint du gjort!
Kram Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Rackarns att färgen måste torka också! Man vill ju så gärna få se om det blev som man tänkt sig. Nu är jag nyfiken på vad det är!
Och visst, än måste det finnas tid för sommarprojekt. Hösten får vänta ett tag till.

Kram Agneta

Marie maräng sa...

Det där känns igen ;) Får du något bra tips om var man säljer tålamod så får du gärna hojta till ;)

Vad spännande och se vad det är för projekt du håller på med... fasligt lång torktid.

Vilken gullig vän som kommer men en sån fin present!

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Huset på Backavägen sa...

Precis som jag i ett nötskal. Ivrig och övertygad om att allt går, hihi. Tålamod har jag väldigt mycket när det gäller att pilla med saker och inte ge upp men att invänta något, nä nä då vill man minsann att det ska gå hur fort som helst.
Kram Anki

Viola sa...

Här är det saker på g alltid :) och fort ska det går :)) ha en fin helg, kram

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

Änglarum sa...

Hej! kikar bara in för att önska dig en fin helg ♥ blir det någon loppis tur för dig må tro!? kanske kanske jag tar en tur i morgon..trevlig helg kram Jessica

MirEll sa...

Visst är det härligt när man blir helt uppslukad av ett projekt, själv kan jag vakna mitt i nätterna och komma på nya lösningar och idéer, underbart. =)
Kram Linda