onsdag 28 augusti 2013

Förberedelser...

När vi flyttade in skåpet i vardagsrummet insåg vi att det krävdes en del förändring i övrigt också. En hel del möbler har flyttats om, och mer lär det nog bli. Jag har också länge önskat annan förändring i rummet, och nu när hösten kommer skulle jag gärna få in lite nya textilier och loppade fynd i lite mörkare toner. Har tittat runt på webben på H&M, Svanefors och Jotex, och varit i affärer så som Chilli och Hemtex för att leta inspiration. Och på Hemtex hittade jag de här underbara tofflorna... =)


Ännu är det ju riktigt varmt och skönt, men jag gissar att det så småningom blir vinter även i år och då gäller det att vara rustad mot kylan. I vårt lilla torp är det lite dragigt, och golvet är ofta ganska kallt, så de här tofflorna kommer att bli välanvända. Lite barnsliga är de kanske, men jag lär garanterat inte frysa om fötterna... =)


Än så länge har både kamin och vedspis sommarledigt, men det är snart också dags att ordna förvaringsplats till veden som ska plockas in. Även om kylan inte dykt upp ännu kan det ju också vara mysigt att tända i kaminen någon kväll bara för känslans skull. =) Älskar doften och sprakandet från kaminen när det har tänts en brasa. Har ni också börjat med förberedelser inför höst och vinter?

5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Jätte söta tofflor stod och kikade på do häromdagen riktigt gosiga. Ha en fin onsdag. Kram Mimmi

choicesbyannie sa...

Men vilka vackra tofflor, de kommer nog värma skönt i vinter.
Här är vinterförberedelserns i full gång, barnen utrustas med varma kläder och skor. Veden är inneburen och vi har faktiskt redan eldat;)

Önskar dig en fin dag
Kram

Anneli sa...

Underbara tofflor!
Skulle inte tro att du kommer frysa med de på fötterna.

Själv har jag ett par i tovad ull........nästan liiite för varma ibland.

Mysig blogg har du,
Ha det fint,
Anneli

Huset på Backavägen sa...

Vilket fantastiskt fint skåp ni har byggt!! Riktigt riktigt fint! Oh vilka härliga tofflor, jag har ett par liknande och dom är så gosiga kyliga kvällar.
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Oj vad gosiga tofflor...skulle också vilja ha dom när jag är på torpet i höst ;)....vi åker dit till helgen och då ska vi äta kräftor och mysa...men vi behöver inte tända någon brasa ännu....;)
Ha det gott min vän!
Kram