torsdag 5 september 2013

Inspiration...

I helgen som var gjorde vi en utflykt till Falkenberg och Strandbaden, ett hotell precis vid havet, med en härlig spaanläggning och en fantastisk lobby.


Innan vi åkte hem var jag bara tvungen att fotografera lite av den fina inredningen i den stora lobbyn. Tyvärr valde jag ett tillfälle då det var väldigt många människor i rörelse, så det var svårt att få översiktsbilder. Jag hade som vanligt också bara min telefon med mig, men jag var iallafall tvungen att fånga några av de vackra detaljerna i lobbyn för att få med mig inspiration hem.


Den stora lobbyn bestod av flera härliga soffgrupper att slå sig ner i, och soffgrupperna var separerade av stora bokhyllor som hade fyllts med massor av vackra ting...


Förutom böcker fanns också en vacker gammal skrivmaskin...


...flera modellflygplan...


..och fantastiska gamla väskor...


I varje bokhylla stod olika saker att upptäcka och jag skulle nog kunnat vandra runt i timmar...


Även runt omkring soffgrupper och bokhyllor fanns vackra ting att vila ögonen på...


Massor av härliga detaljer...


En lite annorlunda bokhylla...


Och flera fina lampor...


Den här lampan blev en riktigt favorit som jag gärna ville ta med mig hem. Konstaterade snabbt att den var för hög för att kunna få plats i lilla torpet, men såg sedan att den faktiskt var möjlig att anpassa höjden på, fiffigt! Den finns nu på önskelistan.. =)


Gissa om jag blev ännu mera sugen på att förändra lite i vårt vardagsrum? =)


När vi checkade ut, passade jag på att fråga om inredningen, och då fick jag veta att alla vackra ting och mer därtill fanns att titta vidare på, och handla, hos The Country House.

Letar ni inspiration kan jag därför verkligen rekommendera den fina webshopen och alla inspirationsbilder som finns att hitta där....vackert!

Tror att jag ska sitta här och bläddra runt en stund och drömma innan det är dags att starta dagen... =)
En härlig, solig torsdag önskar jag er!

7 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Oj så mysigt de har det på hotellet och så mysigt med en hotellövernattning.
Måste nog kika in på den sidan och gotta mig lite innan dagen börjar på allvar;)

Kram och hoppas ni hittar till Remma. Hade varit kul att träffa er igen;)
Annie

House and Garden by Bia sa...

Vilket mysigt ställe du varit på ;)))
Så mycket fint dom hade där.....
Hoppas du får en solig dag min vän...
Kram bia

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket helmysigt hotell
ha en bra helg
kram Rosa

Marie maräng sa...

Vilket fint och mysigt ställe... Där skulle jag trivas ;)

Önskar dig en härlig helg!
Kram Marie

Annes vita rum sa...

Verkligen jättemysigt! Kikar in och önskar en härlig fredag..kram

Lilla Källängen sa...

Ja mycket mysigt och kul med inspiration. Blir lite nostalgisk för uppslagsverket, Nordisk familjebok, hade jag hela serien av, exakt likadan men tyvärr så blev den slängd för flera år sedan då den bara tog plats. Gissa om jag ångrar det idag...men så är det, det man inte gillade förr kan man tycka hemskt mycket om idag. Kanske aldrig ska slänga nåt egentligen hehe ;-) Så roligt att du gillar mina tomtar, blir så glad av att höra det!
Ha en riktigt fin kväll
kram Anneli

idémakeriet sa...

Så mysigt det ser ut i det hotellet.
Kan tänka mig att ögonen stod kors i huvudet på dig och att inspirationsnivån var högt. Härligt!
Önskar dig redan en härlig helg.
Kram Gerda