fredag 13 september 2013

Vilken härlig känsla...

Redan när man vaknar på morgonen känner man att något är lite annorlunda än igår, och dagen dessförinnan. Humöret är på topp och man känner sig piggare än vanligt - det är fredag! =) Nu tycker jag bra om de flesta dagar, men det finns inte mycket som går upp emot fredagskänslan och vetskapen om att man har två dagar ledigt framför sig. De allra flesta verkar bli på gott humör och allt känns lite lättare. Skulle tro att även solen tittar fram idag för att göra den här dagen ljus, varm och trevlig.


Flytten av möbler runt i huset fortsätter och den här gången fick den lilla hallen vid trappan ta emot lite nya saker och stegen jag tidigare hade stående där fick flytta vidare. Hit fick det istället det lilla bordet med spegeln flytta.


Tror att lilla hallen blev glad för uppmärksamheten och det blev lite mysigare där och lite mer än bara en "genomfart".


Lite mer fixande krävs nog innan det känns möblerat. En liten tavla och en matta skulle nog göra mycket. Och säkert blir även det här en plats där nya loppisfynd tar plats och andra flyttar vidare.



I almanackan för helgen finns det plats både för lite pyssel här hemma och för någon utflykt. Skulle gärna ge mig ut på en liten shoppingtur då det känns som om höstgarderoben nu behöver fyllas på. Hur ser era planer för helgen ut?


Och den här bilden påminner mig om att jag verkligen borde göra en liten renovering här på bloggen, men det får bli en annan dag för nu ska fredagen startas upp!
Önskar er alla en fantastisk helg!

7 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Härligt med fredag :)

Härliga Livet sa...

Visst är det härligt med Fredag.
Så fint det blev i dina hall. En söt matta skulle göra susen. Önskar jag kunde ha så där. Men med 3 barn 2 av tonåringar. Ser det inte ut så i min hall.
Vi ska ev åka husvagnan. beror lite på vädret och på Söndag hoppas jag hinne till Violans Marknad som är då.
Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kram Pernilla

choicesbyannie sa...

Men visst är det något speciellt med fredagar, för mig innebär den visserligen jobb men då jag inte jobbar så mycket så blir ju det nästan som semester;)
Så vackert det blev i hallen, gillar verkligen bordet;)

Önskar dig en ljuvlig helg och hoppas vi ses på söndag;)
Kram
Annie

Rosa i huset i vitt sa...

Här blir det kvällsjobb ,men det är okej det med
ha en bra helg
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Härliga fredag!!! JEPP!!!
Vad fint du har gjort i hallen...ska nog göra en liten loppistripp idag...var ett tag sen;)

Önskar dej en trevlig fredag min vän;)
Kram på dej!
Bia

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det är nåt visst med fredagar,lediga såna väldans bra:) Fiina bilder du visar kram Gunilla

Huset på Backavägen sa...

Ååhhh vad mysigt det blev. Verkligen inte bara en genomfart. Ha en riktigt skön helg!
Kram Anki