lördag 14 december 2013

Bästa prylen i år...

Jag är oftast långt ifrån den som är först med det senaste och jag är sällan ute och jagar efter nya prylar. De prylar jag oftast är på jakt efter är ju snarare de loppade och återbrukade. I de fallen kanske man kan kalla mig prylgalen, men sällan när det kommer till nytillverkat.. =)

Under de senaste månaderna har det ändå blivit några inköp av just nytillverkade prylar, både till mig själv och som present till andra. Och den här prylen gillar jag verkligen. Det jag pratar om är ledljus med timer, vilken fantastisk uppfinning.. =)


Ett har jag satt i vår ljuslykta utan för dörren. Timern är inställd så att den har tänts och lyser välkomnande lagom tills vi kommer hem efter jobbet, och sedan lyser den en bra bit in på kvällen. Jag vill ju inte gärna lämna brinnande ljus utan uppsikt och ibland är det svårt att komma ihåg att man tänt ett. Mitt timerljus släcker sig alldeles självt och jag behöver inte vara det minsta orolig för att det ska börja brinna om jag glömmer bort det.


Ljusen finns också för inomhusbruk, och perfekt när man vill placera en ljuslykta där man har litet utrymme, som här hos mig på vårt tv-skåp där det är så nära till taket att jag inte vågar placera levande ljus där.

Ljusen finns i massor av olika utföranden, så det är enkelt att hitta ett som passar just för ändamålet. Vissa är så naturtrogna och vackra att man kan placera dem i en öppen lykta och ändå få känslan av att det är ett riktigt brinnande stearinljus som blivit tänt. Jag har inhandlat mina ljus på Rusta, Clas Ohlson och på Skene Järn, men jag gissar att de finns i massor av olika butiker.

Nu är det dags att starta igång dagen här och jag önskar er alla en härlig, ljus vinterdag!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

visst är dom bra dom ljusen...jag har också några stycken....men jag tycker att skenet blir lite väl "gult" , eller vad tycker du ?men ute är det ju toppen att ha dom ;))
Önskar dej en fin dag min vän;)
Kram bia

choicesbyannie sa...

Ja batteridrivna ljus är super och ännu bättre när det medföljer en timer. Vi har bara en utan timer men ska genast hålla utkik efter en med timer då jag ofta glömmer att stänga av vår vilket leder till ett onödigt förbrukande av batterierna.

Önskar dig en härlig dag och testa gärna receptet, de är jättegoda;)
Kram
Annie