onsdag 7 maj 2014

En perfekt kvadrat...

En av mina absoluta favoriter bland butiker är Granit. Där finns massor av snygga och praktiska ting som gärna skulle få flytta hem till mig. Tyvärr finns ingen butik häromkring, så vill jag handla där får jag antingen ge mig ut på en utflykt, eller sätta mig vid datorn och klicka hem vackra och praktiska saker. Den här gången klickades det hem en ny matta.


Tycker att rummen blir lite mysigare och hemtrevligare om det finns mattor på golvet och vi har länge letat efter en matta till vardagsrummet. Det som varit svårt är att hitta en matta i rätt storlek. Äntligen, och då självklart på Granit, hittade vi en matta som faktiskt är kvadratisk och som passar perfekt till hörnsoffan, jag gillar!


Mattan är av läder och vi valde en naturfärgad i storlek 180X180, men dessa snygga mattor finns också i svart, och i andra storlekar.


Här spöregnar det verkligen idag, men det behövs nog efter alla soliga dagar. Hoppas det vänder lagom till helgen så att den kan tillbringas utomhus. Fram till dess får det bli lite mer inomhuspyssel.
Ha en härlig dag!

8 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Så snygg matta, granit har verkligen snygga saker. Brukar försöka titta in i butiken så fort vi är hos svärföräldrarna i jönköping.
Verkligen ett brrr väder idag, tror allt jag stannar inomhus hela dagen och pysslar;)
Kram
Annie

Anneli sa...

Jättefin din matta!
Häftigt med läder...........såg ju ut som en trasmatta, mycket snyggt.
Gillar också Granit, men blev lite besviken sist jag besökte butiken i Göteborg, tycker att de tappat "stinget" och inte var sig lika utan ändrat i sortimentet.
Kanske bara tillfälligt förhoppningsvis..............

Ha det fint,
Anneli

Ekenäsliv sa...

Supersnygg!
Besökte Granit i Stockholm nu i helgen, men faktiskt hittade jag inget denna gång;-) Fast jag hade ju hoppat loss i andra butiker så...;)
Ha de gott!
Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Jättefin matta...ni verkar ha så fint hemma hos er ;))....här är det uppehåll men kyligt väder...
Kram och hej från Bia

Huset på Backavägen sa...

Superfin matta! Praktiskt att den är kvadratiskt, skulle jag också vilja ha. Har samma soffa som du men ännu ingen matta...
Kram Anki

Änglarum sa...

Hej Petra! mattan är jätte fin! vi har ju turen att ha Granit här i Jönköping! det blir kanske närmsta för dig?!hoppas på lite värme snart igen för fyy vad det är kallt!! gillar din förnyelse av bloggen skarpt!kram Jessica

No34 sa...

Så snygg och den passade alldeles utmärkt till det fina trägolvet och soffan. Vi söker också en rumsmatta till det nyrenoverade
vardagsrummet här hemma.. Kika in på en sneak peak...
Torsdagskram från Kate

Rosa i huset i vitt sa...

Den var jättesnygg
ha en fin helg
kram Rosa