tisdag 24 juni 2014

Ordning och reda...

Som ni säkert vet fyndar jag gärna på loppis, och ibland får jag med mig lite mer saker hem än jag egentligen får plats med.. Dessutom gillar jag att ha saker framme och synliga, istället för att gömma undan dem i skåpen här hemma. Det gör att mitt kök förmodligen kan uppfattas som lite rörigt ibland, det tycker jag även själv emellanåt... =)


Men ibland vill jag gärna få lite ordning och reda, och något som jag definitivt tycker ger en känsla av ordning och reda, det är att sätta etiketter på saker och ting. Jag har säkerligen tidigare visat mina burkar med müsli och havregryn som står på min skänk, och nu blev det dags för mina flaskor med olja och vinäger. Något annat jag tycker mycket om är pasta, så även mina pastaburkar fick etiketter. Hoppas jag fått det här rätt nu, min italienska är definitivt inget att skryta med... =) I pastasamlingen finns Penne Rigate...


...och Farfalle...


...och storfavoriten Tagliatelle...


Pastaburkarna står på bänken och är samlade i en gammal trälåda som vi fått av goda vänner, och med etiketterna på plats känns det som om jag har ganska bra ordning i köket... =) Kanske har ni fler ordning-och-reda-tips?


Ännu en ledig dag och idag hoppas jag på sol så att jag kan vara ute och pyssla lite med blommorna i trädgården.
Önskar er alla som tittar in en solig tisdag!

6 kommentarer:

VisaLiza sa...

Att ha saker framme är ett måste enligt mig. När jag lagar mat och bakar vill jag ha allt nära till hands. Väljer att se det som ett kreativt kaos istället för rörigt. Verkligen fint med pastaburkarna. Kramar Liza

Tinis vita hem sa...

Så fint det blev med etiketterna! Du har så vacker handstil :)
Sol hoppas jag oxå på idag, det blir liksom för dyrt att shoppa alla mulna semesterdagar ;)
kram Tini

No34 sa...

Snygt med etiketterna, och vad fint du skriver!! Trots att Du har "mycket" saker så ha du förbaskat snyggt!!!!
Tisdagskram från Kate

House and Garden by Bia sa...

Verkar väldigt fint tycker jag ;)
Verkar inte alls rörigt...jag har mycket framme jag också, hihi...har ju en loppis nu...för jag har så mycket som jag har samlat på mej...
Kram bia

choicesbyannie sa...

Så fina etiketter och det är så fint att ha saker framme i köket.
Det där med att vara badkruka tror jag bestämt har med åldern att göra, för även jag har svårt att få i kroppen i vattnet och jag var en gång i tiden omöjlig att få upp ur vattnet hur kallt det än var;) Konstigt det där hur saker kan ändras;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Anneli sa...

Har du textat etiketterna själv?
Mycket vackert.........

Tycker det ser ut som om du har mycket bra ordning på grejerna , snyggt att sätta burkarna i lådan sådär.

Ha det fint,
kram Anneli