fredag 13 februari 2015

God fredag!

Den här veckan har verkligen sprungit iväg på tok för fort, men å andra sidan så innebär ju det att helgen snart är här, och den är ju som vanligt väldigt välkommen! Ser fram emot att få sovmorgon och att få lite extra tid till pyssel här hemma.

Men än så länge är arbetsveckan igång, och som varje morgon sitter jag här framför datorn en stund innan det är dags för jobb. Och som varje morgon dricker jag (minst) en kopp kaffe innan det är dags att ge sig iväg. De gamla kaffemuggarna vi hade har blivit lite kantstötta och fula, så häromdagen under en tur till stan, passade vi på att skaffa nya.


Och det måste vara en mugg... Det behöver inte alls vara någon designermugg på något sätt, det finns massor av fina muggar för en liten peng, men det måste vara en mugg. Det ska finnas plats för en stor kopp kaffe, och de måste vara bekväma att hålla i. Sådär så att man kan hålla i koppen med båda händerna, och värma sig, om det är en kylig morgon.

Hur ser er favoritkaffekopp ut?



Häromkring, och säkert hos er också, blir det nu ljusare för varje dag, och det gör verkligen gott för humöret och energin att ljuset tittar fram tidigare på morgonen och håller sig framme längre under eftermiddagen. Och det har varit några riktigt härliga dagar med sol som värmer och smälter bort en del av snön, sådär så att man får känslan av att vintern snart är på väg att ta slut för den här gången. Vi är definitivt på väg mot vår!

3 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fina muggar Petra! Ja kaffe kan man inte vara utan på morgonen.Jättefina muggar ♥ Var på ett ljusparty i går kväll...värdinnan (jobbarkompis)hade m¨lat såå fina muggar och fat så jag blev helt såld! Ska nog beställa av henne! Kram o trevlig fredag ♥ Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Snygga muggar...jaa du jag har så många muggar och koppar så hur min favorit ser ut kan jag inte säga, hihi...jag varierar mina koppar/muggar varje dag, tycker det är kul...jag har en liten samling med udda kaffekoppar från loppisar...tycker det är mysigt att dricka ur koppar med "själ" i ;))
Trevlig helg!
Kram bia

Tinis vita hem sa...

Fina muggar! Arabias Tema-muggar (samma som Mumin-muggarna görs av) tycker jag mycket om. Passlig storlek till te och kaffe och bra handtag att hålla i :)
Ha en skön helg!
kram Tini