tisdag 3 februari 2015

Mitt i vintern..

Snön ligger fortfarande kvar utanför dörren och nu börjar vinternkylan komma hit också. Fortfarande bara minus fem grader, men jag hoppas att det ska locka fram vintersolen.

Utanför vår dörr har jag satt en liten cypress i en zinkhink och den har tillbringat hela vintern ute i kylan.


Cypressen har fått sällskap av några kottar och lite mossa, men också en julros, och den verkar ha bestämt sig för att blomma nu, mitt i vintern... Visst är de fantastiska?


En glad vinterdag önskas alla som tittar in!

9 kommentarer:

No34 sa...

Supergulligt arrangemang utanför Er dörr. Och ja, no ligger snön kvar utanför dörren allt.... Vi har nog fått en halvmeter snö nu, så nu är jag mätt på snöskottande, jag och min rygg...!
Tisdagskram från Kate

Anna Wahlstam sa...

Så fint...
Här kikar solen fram idag så jag ska ge mig ut på en promenix:)
Ha en fin fin tisdag!
Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Åhh så fint du gjort där i hinken ;)))
Önskar dej en toppendag!
Kram på dej!
Bia

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint utanför dörren! Gillar juteväven.
Snö utanför dörren har vi med nu. Det snöade oavbrutet hela dagen igår och i natt.

Kram Agneta

Anna sa...

Det är en fascinerande blomma julrosen!
Kram Anna

Black Iris sa...

Så fint du gjort, och visst är de fantastiska..

Kram Maidi

Marie maräng sa...

Fin plantering! Julrosen gillar jag men den gillar inte mig ;) Jag lyckas aldrig med dom tyvärr :(

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Stolpås Gård sa...

Så vackert på din bro! Precis som vår, härligt. Även fast jag njuter av vintern för fullt än så länge;)
Trevlig helg!
Sussi på Stolpås

Huset på Backavägen sa...

Önskar dig en fin kommande vecka! Här är det väldigt mycket snö och har varit kallt men i helgen har det legat runt 0 grader. Må så gott!
Kram Anki